Δεκεμβρίου 31, 2023

Ξωτικο...προβλήματα...

Λίγο πριν  ο Άγιος Βασίλης ξεκινήσει το μεγάλο του ταξίδι για να μοιράσει τα δώρα στα παιδιά... οι βοηθοί του , τα πονηρά ξωτικά, παγιδεύτηκαν στο εργαστήριο παιχνιδιών και δεν μπορούν να βγουν έξω !

Μπορούμε να τα βοηθήσουμε ώστε να μη μείνουν τα παιδιά χωρίς δώρα, απόψε το βράδυ ;

Πατήστε στην εικόνα, ακολουθήστε τις οδηγίες , λύστε τους γρίφους και ξεκλειδώστε τα ... 

Μην ξεχνάτε...Όλα τα παιδιά στηρίζονται σε εσάς...

Καλή Χρονιά ...παιδάκια μου !!!


 

Δεκεμβρίου 24, 2023

Χριστούγεννα !

Πραγματικά ! 

Είναι  Χριστούγεννα, παιδιά ! 

Η γιορτή του Χριστού και των παιδιών ! 

Χρόνια πολλά, αγαπημένα μου ! 


Δεκεμβρίου 17, 2023

Ας θυμηθούμε τους Δεκαδικούς αριθμούς...

                    Δ Ε Κ Α Δ Ι Κ Ο Ι   Α Ρ Ι Θ Μ Ο Ι

  Οι φυσικοί αριθμοί δεν αρκούν για να εκφράσουμε κάποιες μετρήσεις με ακρίβεια. Έτσι χρησιμοποιούμε ένα άλλο είδος αριθμών που ονομάζονται δεκαδικοί αριθμοί.
Για παράδειγμα, όλοι στην αίθουσα του σχολείου είμαστε ψηλότεροι 
από 1 μ. αλλά... δε μας λες και δίμετρους !    (Συμφωνείς ;)    

Χρειαζόμαστε, λοιπόν, κάποιους αριθμούς που θα βρίσκονται                                ανάμεσα στο 1 και στο 2...

Οι δεκαδικοί αριθμοί περιλαμβάνουν ολόκληρες μονάδες και κομμάτια τους.
Αποτελούνται από δύο μέρη, το ακέραιο και το δεκαδικό.
Ανάμεσα στα δύο μέρη, για να τα ξεχωρίζουμε, σημειώνουμε ένα κόμμα, που λέγεται υποδιαστολή.


Στο πρώτο μέρος γράφουμε τους αριθμούς όπως τους γνωρίσαμε στις μικρότερες τάξεις, δηλαδή με τις μονάδες τους, τις δεκάδες τους κτλ.

● Στο δεύτερο μέρος γράφουμε τους αριθμούς πάλι με μια συγκεκριμένη σειρά, δηλαδή πρώτα τα δέκατα, ύστερα τα εκατοστά και στο τέλος τα χιλιοστά.


     Δέκα μονάδες μιας τάξης είναι μία μονάδα της αμέσως μεγαλύτερης  τάξης.
  
              δηλ. 10 εκατοστά = 1 δέκατο, 0 χιλιοστά = 1 εκατοστό

 ● Τα μηδενικά στο τέλος των δεκαδικών αριθμών δεν έχουν καμία αξία.
                 π.x.  8,2 = 8,20 = 8,200

 ● Κάθε φυσικός αριθμός μπορεί να γίνει δεκαδικός , προσθέτοντας  στο τέλος του, ένα κόμμα  ( υποδιαστολή ) 
και όσα μηδενικά θέλω  μετά από αυτό.
                  π.x.    23= 23
,00       38 = 38,0 = 38,00

Για να ονομάσω έναν δεκαδικό αριθμό, ενεργώ ως εξής:

1. Χωρίζω το ακέραιο μέρος από δεξιά ανά τρία ψηφία.
   (Μονάδες -Δεκάδες-Χιλιάδες)

2. Στη συνέχεια, διαβάζω το ακέραιο μέρος όπως ακριβώς και στους φυσικούς, προσθέτω το «και» ή το «κόμμα» και ανάλογα με τη θέση      και την αξία του τελευταίου δεκαδικού ψηφίου προσθέτω το ανάλογο συνθετικό.

Παράδειγμα:

Τον αριθμό 1340,287 τον γράφω πρώτα ως 1.340,287  , 
οπότε διαβάζω χίλια τριακόσια σαράντα ...
και (ή κόμμα) διακόσια ογδόντα εφτά χιλιοστά.

  Ας τα πάρουμε πάλι από την αρχή...


 


Δεκεμβρίου 17, 2023

ΚΛΑΣΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

Η μάχη των Θερμοπυλών  ( 480  π.Χ.)

Με αρχηγό τον Λεωνίδατον γενναίο βασιλιά της Σπάρτης...


Η παρουσίαση του μαθήματος 



Το video του μαθήματος

 

Tι μάθαμε ;

Μπορείς να απαντήσεις στις ερωτήσεις ;

1) Ποιος ήταν αρχηγός των Περσών και ποιος των Ελλήνων στη μάχη των 

Θερμοπυλών ;

 2) Γιατί ο στρατός των Περσών ήταν ανίκητος ; 

 3) Τι έγινε στις Θερμοπύλες ; 

4) Με ποιον τρόπο οι Πέρσες νίκησαν τους Έλληνες ; 

 5)Τι σημαίνουν οι φράσεις : « Μολών λαβέ » και « Φυλάω Θερμοπύλες » ;

Δεκεμβρίου 17, 2023

Μετράμε ως τα Χριστούγεννα ;

  Αντίστροφη  μέτρηση...

Ψηφιακό παραμύθι , παιδιά ! 

Αν πατήσετε την εικόνα θα το ...διαβάσετε !














Αν πατήσετε  ΕΔΩ θα το ...ακούσετε !

Στο τέλος όμως πρέπει να κάνετε ...μια μικρή... μικρούτσικη εργασιούλα : 









Μπορείτε και προφορικά...απλά να σκεφτείτε !

Γιατί αύριο στο σχολείο ...όλα θα μου τα πείτε !

Δεκεμβρίου 13, 2023

ΚΛΑΣΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

Ο περσικός κίνδυνος - Η μάχη του Μαραθώνα 

(480 π.Χ.)


Εδώ γράφτηκε μία ένδοξη σελίδα              

της ελληνικής  ιστορίας !

Γιατί... άλλο πράγμα είναι να πολεμάς      

για την πατρίδα σου και άλλο για τα χρήματα ...


Η παρουσίαση του μαθήματος 



Το video του μαθήματος



                              
Η μάχη...
















Tι μάθαμε ;

Μπορείς να απαντήσεις στις ερωτήσεις ;


1. Γιατί οι Πέρσες στράφηκαν εναντίον των Ελλήνων ;

2. Ποιος ήταν ο πρώτος στόχος τους και γιατί

απέτυχε η πρώτη τους προσπάθεια ;

3. Ποιοι ήταν οι αρχηγοί των Περσών

και ποιοι των Ελλήνων, στην α’ και ποιοι στη β’ εκστρατεία;

4. Τι έγινε στον Μαραθώνα ; Πώς ονομάστηκε το σχέδιο του Μιλτιάδη 

και γιατί χαρακτηρίζεται «ευφυές » ;

5. Ποια ήταν η έκβαση της μάχης ;



Αν πατήσεις   ΕΔΩ  ,   θα δεις μία πολύ ωραία παρουσίαση για το μάθημά μας. 

Δεκεμβρίου 06, 2023

ΚΛΑΣΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

 

Ας δούμε πρώτα την ιστοριογραμμή  μας...

 


 

 

 

 

 

 

 

 Το περσικό κράτος και οι Έλληνες της Μ.Ασίας

Η παρουσίαση του μαθήματος - Πατάμε στην εικόνα 



 

 

  

 

 

Το video του μαθήματος

 
 
Tι μάθαμε ;

Μπορείς να απαντήσεις στις ερωτήσεις ;
 

1. Ποιος ήταν ο αρχηγός του Περσικού κράτους ;

2. Πώς ήταν χωρισμένο το κράτος των Περσών ; 

3. Τι έπαθαν οι Έλληνες της Μ.Ασίας ;

4. Τι αποφάσισαν να κάνουν γι' αυτή την κατάσταση ;

5. Από πού ζήτησαν βοήθεια ; 

6. Ποια ήταν η εξέλιξη της επανάστασης ; 

7. Πώς αντέδρασαν οι Πέρσες σε αυτή την επανάσταση ;

8. Τι λύπησε πολύ τους Έλληνες ;

9. Γιατί οι Αθηναίοι στενοχωρήθηκαν περισσότερο και από πού

      το διαπιστώνουμε αυτό ;

 Αν πατήσεις   ΕΔΩ  κι   ΕΔΩ,   θα δεις δύο πολύ ωραίες παρουσιάσεις                         για το μάθημά μας. 

  Μαθαίνω...παίζοντας !(Πατάμε μέσα στην εικόνα) 



 

 

Δεκεμβρίου 06, 2023

ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ...ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ

     3 Δεκεμβρίου  : Παγκόσμια ημέρα  Ατόμων  ΜΕ   Αναπηρία 

  

 4 ταινίες μικρού μήκους για παιδιά με αναπηρία

 

 

   

 

  

 

  

  Όλοι μαζί...τραγουδάμε !

  

 

  

 

Δεκεμβρίου 05, 2023

Μετράμε ως τα Χριστούγεννα ;


Αντίστροφη  μέτρηση...

Σε λίγες μέρες έχουμε Χριστούγεννα, παιδιά ! 

Και ποιος δεν το ξέρει ! 

Ξέρουμε όμως τα χριστουγεννιάτικα έθιμα ;

Κι αν όχι...ας τα γνωρίσουμε !

( Πατάμε μέσα στην εικόνα )


Δεκεμβρίου 03, 2023

3 Δεκεμβρίου : Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία

 3   Δεκεμβρίου  : Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία



'' Η φίλη  μου η Ζωή... ''

Ο μικρός Βασίλης μας συστήνει τη φίλη του τη Ζωή, που κινείται με αμαξίδιο...

και μοιράζεται μαζί μας όσα του έμαθε για τον τρόπο που πρέπει να μιλάμε

και να συμπεριφερόμαστε σε ένα παιδί με αναπηρία...

Ας δουμε  τι έχει να μας πει ... (Πάτα μέσα στην εικόνα !)

 





Ο Μαυρούλης είναι διαφορετικός από τα αδερφάκια του ...

τα λευκά αρνάκια και... στενοχωριέται πολύ γι'αυτό !

έχει όμως αυτό τόσο μεγάλη σημασία, τελικά ;

(Πάτα μέσα στην εικόνα για να δεις !)