ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΕΣ, ΔΕΚΕΜΒΡΗ !

   Καλό μήνα,  αγαπημένα μου !  

 

Κι ένα παραμύθι για τον μήνα των αστεριών ! 

  Τα δώρα του Δεκέμβρη 

Ο Χειμώνας και η γυναίκα του η Παγωνιά έλειψαν από τη χώρα του Χρόνου  εννιά ολόκληρους μήνες , όταν ένα πρωί αποφάσισαν να γυρίσουν.  

  Καβάλησαν, λοιπόν ένα γκρίζο γρήγορο σύννεφο και ξεκίνησαν βιαστικά .

Είχαν λόγο σπουδαίο να βιάζονται. Η Παγωνιά περίμενε το τρίτο  παιδί τους και δεν ήθελε να γεννήσει στην ξενιτιά . Ταξίδεψαν λοιπόν ώρες και ώρες, έφτασαν στον τόπο τους και μόλις ξεπέζεψαν γεννήθηκε ο Δεκέμβρης.

   Ήταν όμορφος μήνας το τελευταίο εγγόνι του Χρόνου. Το πρόσωπό του ήταν κατάλευκο, σαν τα χιόνια που απλώνονταν λίγο λίγο στη γη. Τα μαλλιά  του ήταν μαύρα, όπως τα κάρβουνα που είχαν οι άνθρωποι για τις σόμπες και  τα μαγκάλια τους. Τα γκρίζα του μάτια έμοιαζαν με τα σύννεφα που  πύκνωναν ολοένα στον ουρανό. Και είχε μάγουλα ολοκόκκινα, λες κι ήταν δυο φλόγες απ’ τη φωτιά που είχε αρχίσει να καίει στα παραγώνια.

 Παρ’ όλη την ομορφιά του Δεκέμβρη ωστόσο, τ’ αδέρφια του, ο Γενάρης  και ο Φλεβάρης, δεν καταδέχονταν να παίξουν μαζί του. «Είσαι μικρός» τον κοίταζαν με καταφρόνια . «Εμείς μεγαλώσαμε πια . Δεν παίζουμε με μωρά…»

     Φουρκιζόταν όταν τ’ άκουγε αυτά ο Δεκέμβρης. «Εμένα δεν μ’αγαπάει  κανένας σε τούτο το σπίτι» έλεγε με το νου του . Η καρδιά του γέμισε  παράπονο και θυμό. Άρπαζε τότε χούφτες χαλάζι και το έριχνε όπου  έβρισκε, για να ξεσπάσει.

«Αν θέλεις να σ’ αγαπάνε οι άλλοι» του έλεγε ο παππούς Χρόνος «πρέπει πρώτα εσύ να τους αγαπάς».

     Ο Δεκέμβρης δεν πίστευε του παππού του τα λόγια. Δεν καταλάβαινε, γιατί δηλαδή έπρεπε ν’ αγαπάει τ’ αδέρφια του, αφού αυτά τον   περιφρονούσαν;

     Πέρασαν μέρες και ο Δεκέμβρης μεγάλωσε. Κόντευε δώδεκα ημερών και ήθελε μ’ όλη του την καρδιά να παίξει με τα ξαδέρφια του - με τον Μάρτη, τον Απρίλη και τον Μάη, τα παιδιά της θείας του της  Άνοιξης , τον Ιούνιο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, τα παιδιά του θείου του του Καλοκαιριού, με τον Σεπτέμβρη, τον Οκτώβρη και τον Νοέμβρη, τα παιδιά του θείου του του Φθινόπωρου. Πολλά ξαδέρφια του όμως έλειπαν. Και τ’ άλλα του είπαν:

   «Εμείς δεν είμαστε μικροί για να παίζουμε. Μα και να ήμασταν, ποτέ δεν θα παίζαμε μ’ εσένα που πετάς στον κόσμο χαλάζι».

   Θύμωσε με τούτα τα λόγια ο Δεκέμβρης. «Εμένα δε μ’ αγαπάει κανείς σε τούτη τη χώρα» είπε μέσα του. Η καρδιά του γέμισε παράπονο κι αγανάχτηση. Βάλθηκε τότε να πετάει παντού χούφτες χούφτες το χιόνι, για να ξεσπάσει.

 «Για να σ’ αγαπήσουν οι άλλοι, πρέπει να δείξεις κι’ εσύ πως τους αγαπάς κι όχι να τους παιδεύεις» τον ορμήνεψε ο παππούς   Χρόνος.

 Όμως ο Δεκέμβρης δεν έδινε σημασία σε τέτοιες ορμήνειες . Γιατί ν’ αγαπάει δηλαδή τα ξαδέρφια του , αφού δεν ερχόταν κανένα να παίξει μαζί του;

   Πέρασαν κι άλλες μέρες κι ο Δεκέμβρης έγινε είκοσι δύο ημερών. Και τι δεν θα έδινε τώρα , για να έχει μια καλή συντροφιά! Ήθελε να γνωρίσει την Ξαστεριά . Να μιλήσει με τη Λιακάδα. Να περπατήσει με τη Γαλήνη. Καμιά τους όμως, δεν ήθελε κουβέντες μαζί του.

« Δε μας αρέσει η παρέα σου» του είπαν κι οι τρεις . «Είσαι κρύος και παγώνεις τον κόσμο».

   Πληγώθηκε ο Δεκέμβρης όταν τις άκουσε. «Δε μ’ αγαπάει κανένας εμένα σε τούτο τον κόσμο»μουρμούρισε . Η καρδιά του γέμισε πίκρα. Σάρωσε τότε τα πάντα με μια χιονοθύελλα, για να ξεσπάσει.

« Την αγάπη τη γεννάει η αγάπη!» του φώναξε δυνατά ο παππούς Χρόνος, για να τον ακούσει.

   Κι αυτή τη φορά ο Δεκέμβρης , παρ’ όλη την αντάρα και την κοσμοχαλασιά που είχε ξεσηκώσει , τον άκουσε. Μόνο που δεν μπορούσε να καταλάβει πώς τάχα να γεννιέται η αγάπη.

   Ώσπου έγινε είκοσι πέντε ημερών. Την ίδια νύχτα είδε ένα παράξενο όνειρο. Ένα πελώριο αστέρι, λέει, άρχισε ξάφνου να τον φωτίζει και να τον θερμαίνει. Η καρδιά του, σαν ώριμο ρόδι, άνοιξε κι ‘ έφυγαν από μέσα τρία στοιχειά , που τα έλεγαν Θυμό , Αγανάχτηση και Πίκρα. Στη θέση που άφησαν φανερώθηκε ένα παιδί νεογέννητο , που του μίλησε με καθάρια φωνή:

   «Σου φέρνω αγάπη» του είπε. «Πάρε και μοίρασέ τη σε όλους. Τούτο είναι το δώρο μου».

   Και του έδωσε φως. Τόσο φως, που άστραψε ο ουρανός και ξύπνησε ο Δεκέμβρης.  Άνοιξε σαστισμένος τα μάτια του και κατάλαβε πως είχε γίνει σίγουρα κάποιο θαύμα. Μέσα του ένοιωθε μια επιθυμία βαθιά να χαρίσει κάτι σε όλους. Και τριγύρω βρήκε ό,τι ακριβώς χρειαζόταν για να ετοιμάσει τα δώρα του. Άρχισε, λοιπόν, από κείνα που θα έδινε στ΄ αδέρφια και στα ξαδέρφια του.

   Έφτιαξε μια μπάλα σαν το φεγγάρι για το Γενάρη, ένα χαρταετό με ουρά συννεφένια για το Φλεβάρη, για το Μάρτη ένα πράσινο χαλάκι από χλόη, για τον Απρίλη ένα κόκκινο ψεύτικο αυγό, για το Μάη μια φορεσιά λουλουδένια, να ταιριάζει με το στεφάνι του, για τον Ιούνιο ένα καινούριο μαγιό με αφρούς απ’ τη θάλασσα, για τον Ιούλιο ένα δίσκο χρυσό από ηλιόφως με μουσική τζιτζικιών, για τον Αύγουστο ένα μαξιλάρι αφράτο από φεγγαρόφωτο, για το Σεπτέμβρη μια καινούρια στολή με φύλλα ξερά, για τον Οκτώβρη ένα σκαμνάκι αναπαυτικό από σύννεφο , για το Νοέμβρη ένα μαντήλι υφαντό από ηλιαχτίδες , να σκουπίζει τα μάτια της μάνας του της Βροχής.

 Ετοίμασε ύστερα ένα σκουφάκι από χιόνι για τον πατέρα του το Χειμώνα κι ένα ζευγάρι γοβάκια κρυστάλλινα για τη μαμά του την Παγωνιά. Ένα ξόμπλι με δροσοστάλες για τη θεία την Άνοιξη. Ένα πουκάμισο αέρινο για το Καλοκαίρι. Νερομπογιές από το ουράνιο τόξο για το θείο του το Φθινόπωρο, που ήταν ζωγράφος. Λογής μικροδώρα για τους υπόλοιπους συγγενείς και τους φίλους. Και τέλος ένα καινούριο ημερολόγιο με φύλλα χιονάτα για τον παππού του το Χρόνο.

   Μια βδομάδα ολάκερη δούλεψε ο Δεκέμβρης. Τα δώρα στο τέλος είχαν γίνει σωρός, ένας μεγάλος σωρός που τον έκανε να σαστίσει. Πώς θα τα κουβαλούσε τώρα όλ’ αυτά; Πώς θα κατάφερνε να τα μοιράσει; Νύχτα έφτασε και λύση δεν είχε βρει. «Εμένα κανένας δε θα θελήσει να με βοηθήσει» αναστέναξε. Επειδή όμως, σαν γίνει ένα θαύμα, γίνονται ύστερα κι άλλα πολλά , να σου και φανερώθηκε ξάφνου μπροστά του ένας γέρος με άσπρα μαλλιά, άσπρη γενειάδα, κόκκινη φορεσιά και μια μεγάλη σακούλα στην πλάτη.

   «Είμαι ο Αϊ Βασίλης» του είπε χωρίς να περιμένει να τον ρωτήσει ο Δεκέμβρης. «Βάλε τα δώρα σου στη σακούλα και μη σε νοιάζει. Θα τα κουβαλήσω εγώ»

   «Μα θα χωρέσουν;» πήγε να πει ο Δεκέμβρης. «Είναι πάρα πολλά! Ούτε πέντε σακούλια δε φτάνουν».

   Επειδή, ωστόσο, σαν γίνουν ένα δυο θαύματα, έπειτα γίνονται αράδα, χώρεσαν όλα τα δώρα στη μια σακούλα. Μόνο που ο Δεκέμβρης γι’ άλλο τώρα στενοχωριόταν.

   «Τόσα δώρα πώς θα μπορέσει να τα μοιράσει; Πώς θα γίνει να γνωρίσει τους συγγενείς και τους φίλους; Πού θα τους βρει;» συλλογίστηκε.

   «Είμαι ο Αϊ Βασίλης, μην το ξεχνάς» του είπε πάλι εκείνος, λες και μάντεψε όσα του πέρασαν απ’ το νου. «Όλους τους ξέρω και όλους μπορώ να τους βρω. Άσε τα δώρα σου και μη σε νοιάζει. Θα με βοηθήσει ο παππούς σου ο Χρόνος να τα μοιράσουμε».

   Μα ο Δεκέμβρης πάλι δε φάνηκε να ησυχάζει.

   «Μέσα στη νύχτα πού θα τον βρει τον παππού μου;» αναρωτήθηκε. «Ύστερα ο παππούς μου είναι γέρος. Πώς θα κουβαλήσει όλα τούτα τα δώρα;»

   Επειδή όμως, έτσι κι αρχίσουν τα θαύματα, δεν έχουν πια τελειωμό, να σου και φάνηκε να ‘ρχεται ο Χρόνος μέσα στη νύχτα. Και το παράξενο ήταν πως δεν έμοιαζε διόλου για γέρος. Ήταν νέος, ένας Νέος Χρόνος όλο ζωή!

«Πάμε!» φώναξε στον Αϊ Βασίλη. «Πάμε και μας περιμένει δουλειά πολλή. Στο δρόμο , για να μη νυστάξουμε από την κούραση, θα σου λέω ιστορίες και παραμύθια για τα δώδεκα εγγόνια μου, θα σου μιλάω για την αέρινη χώρα μου, που απλώνεται πάνω από τον αιθέρα και τυλίγει γύρω γύρω τη γη …»

   Λότη Πέτροβιτς – Ανδρουτσοπούλου         

 («Ιστορίες με τους 12 μήνες – Τα παιδιά του χειμώνα»     Εκδ. Πατάκη)

” ΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΚΑΙ Η ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ ”

'' Το πορτοκάλι και μια ηλιαχτίδα " ... από το Ανθολόγιό μας...

Ακούμε το κείμενο... 

Ακούμε το τραγούδι... πατώντας την εικόνα !

Το τραγούδι που ακούγεται λέγεται '' Ήλιε μου ''  σε σύνθεση του μοναδικού 

Νίκου Κυπουργού,  στίχους Λένας Κιτσοπούλου και τραγουδά ο εξαιρετικός Βασίλης Παπακωνσταντίνου.


Και ...παιχνιδάκι... πατώντας την εικόνα !



'' ΝΑ 'ΜΟΥΝ ΓΑΡΓΑΡΟ ΝΕΡΟ ..."

Η ιστορία του νερού στην πόλη μας  

Ενετικές Κρήνες


Μια από τις πρώτες φροντίδες της βενετικής ηγεσίας ήταν και η διοχέτευση νερού στη διψασμένη πόλη του Χάνδακα η οποία στερείτο πηγαίων υδάτων. Αυτό επιτεύχθηκε με την κατασκευή δεξαμενών και πηγαδιών δημόσιων και ιδιωτικών. Διάφορες κρήνες της περιόδου με περίτεχνη διακόσμηση διασώζονται μέχρι σήμερα, κοσμώντας την παλιά πόλη του Ηρακλείου.



Κρήνη Bembo: Κατασκευασμένη από τον capitano Gianmatteo Bembo μεταξύ 1552-1554, δεσπόζει στη σημερινή πλατεία Κορνάρου, δίπλα σε άλλη μεταγενέστερη τούρκικη φιλανθρωπική κρήνη. Κοσμείται με οικόσημα και άλλα αναγεννησιακού και γοτθικού τύπου στοιχεία, ενώ ξεχωρίζει στη μέση μεγάλο ακέφαλο άγαλμα ρωμαϊκής περιόδου. Ο κρουνός διακοσμείται με φυτικής διακόσμησης ανάγλυφα στοιχεία.


Κρήνη Sagredo: Κατασκευασμένη από τον Giovanni Sagredo μεταξύ 1602-1604, τμήμα της έχει εντοιχιστεί στη βορειοδυτική γωνία της σημερινής Λότζια και διακοσμείται με λαξευμένο γυναικείο άγαλμα που, σύμφωνα με την περιγραφή του Gerola, πιθανώς με το αριστερό χέρι να κρατούσε ασπίδα, ενώ με το δεξί ένα είδος βαρειάς (μεγάλου σφυριού) για επίδειξη, και αναπαρίστανε, ίσως, την προσωποποίηση της Κρήτης.

 

                                                             

Κρήνη Μοrozini (Λιοντάρια): Από τις γνωστότερες κρήνες του Ηρακλείου, σημείο αναφοράς τόσο για τους κατοίκους του, όσο και για τους επισκέπτες του,
αποτελεί σήμερα ένα από τα ωραιότερα μνημεία της πόλης. Κατασκευάστηκε από τον γενικό προβλεπτή Francesco Morozini το 1628, ο οποίος μέσα από ένα περίπλοκο, για την εποχή εκείνη, σύστημα αγωγών κατάφερε να φέρει νερό στη διψασμένη
πόλη του Χάνδακα από τις πηγές των Αρχανών. Η οκτάλοβη δεξαμενή που στηρίζεται πάνω σε ειδική εξέδρα διακοσμείται με ανάγλυφες μυθολογικές παραστάσεις και θαλάσσιες μορφές, όπως τρίτωνες, δελφίνια, και διάφορα οικόσημα, ενώ το νερό έρρεε από τα στόματα των τεσσάρων λιονταριών. Στην κορυφή της κρήνης δέσποζε ένα υπερφυσικό άγαλμα του Ποσειδώνα, το οποίο, όμως κατέρρευσε, πιθανώς από σεισμό. Κατά την τουρκοκρατία η κρήνη υπέστη κάποια ακαλαίσθητη διαμόρφωση με την τοποθέτηση ενός περιμετρικού κουβούκλιου γύρω από αυτήν το οποίο όμως αργότερα αφαιρέθηκε. Ο Morosini με την ευκαιρία των εγκαινίων της έκοψε ειδικό μετάλλιο με τη μορφή του από τη μια μεριά και την κρήνη από την άλλη. Τον Ιούλιο 2004 ύστερα από μια πολύμηνη φροντίδα συντήρησης και αποκατάστασής του ο Δήμος παράδωσε στους Ηρακλειώτες και στους επισκέπτες της πόλης, το λαμπρό αυτό μνημείο, πραγματικό κόσμημα της Κρήτης.
 

Κρήνη   Morozini     (βιντεάκι)               


                                       

Κρήνη Priuli: Κατασκευασμένη από τον γενικό προβλεπτή Antonio Priuli, στα 1666, βρίσκεται σήμερα όπισθεν του Μποδοσάκειου Δημοτικού Σχολείου (στην περιοχή της Πύλης Δερματά). Τη διακόσμησε με κίονες και πεσσούς, με κιονόκρανα κορινθιακού τύπου, ενώ η όλη κατασκευή στέφεται με τριγωνικό αέτωμα. Εκατέρωθεν των κιόνων σχηματίζονται κόγχες που οι μετόπες τους διακοσμούνται με περίτεχνη διακόσμηση. Στο μέσον της κρήνης υπάρχει επιγραφή τούρκικη στην οποία αναφέρεται το όνομα του πασά που κατόρθωσε να φέρει ξανά νερό στην κρήνη.


Τούρκικες Κρήνες


Και οι Τούρκοι ένιωσαν έντονα την ανάγκη για εξεύρεση νερού τόσο για να ξεδιψάσουν τους κατοίκους της πόλης και των συνοικιών, όσο και για να καλύψουν τις θρησκευτικές τους απαιτήσεις. Αρκετές φιλανθρωπικές κρήνες (σεμπίλ) κατασκευάστηκαν την περίοδο αυτή σε πλατείες καθώς και άλλες απλούστερες σε διάφορους δρόμους κεντρικούς και μη. Αρκετές απ'' αυτές σώζονται μέχρι και σήμερα σε αρκετά καλή κατάσταση κοσμώντας διάφορα σημεία της πόλης.


Φιλανθρωπική κρήνη Πλατείας Κορνάρου : Η φιλανθρωπική κρήνη (σεμπίλι) κτίστηκε το 1776 από τον Χατζή Ιμπραχίμ αγά. 

Για τη συντήρησή της αφιέρωσε σχεδόν όλη του την περιουσία. Είναι το μοναδικό στο είδος του που διασώζεται σήμερα. Έχει τη μορφή κυκλικού θολωτού κτιρίου που ολόγυρά του έχει ημικυκλικά καγκελωτά παράθυρα και μπροστά από αυτά υπάρχει από μια βρύση με μια πέτρινη λεκάνη όπου συγκεντρωνόταν το νερό. Σήμερα χρησιμοποιείται σαν καφενείο.



Βρύση του Ιδομενέα: Κτίστηκε στα τέλη του 17ου αι. Σήμερα βρίσκεται πίσω από το Ιστορικό Μουσείο της πόλης. Η κρήνη κοσμείται με δύο κίονες με φυτικής διακόσμησης κιονόκρανα, ενώ στο μέσο αυτών και εντός αψιδωτής κατασκευής βρίσκεται μαρμάρινη πλάκα με ανάγλυφο διάκοσμο. Από κατάλληλα διαμορφωμένη οπή στο κάτω τμήμα της πλάκας έτρεχε το νερό μέσα σε μαρμάρινη λεκάνη.

 

                                                                                                                                                                                                                        

Βρύση του Χανιαλή: Σήμερα βρίσκεται δίπλα στην εξωτερική πύλη του Αγ. Γεωργίου, κάτω από το άγαλμα του Ελ. Βενιζέλου. Εντός αψιδωτής κατασκευής που η κορυφή της κοσμείται με φυτική διακόσμηση, βρίσκεται τοποθετημένη πλάκα, ο κρουνός βρίσκεται εντός ανάγλυφου διακοσμημένου πλαισίου. Το νερό συγκεντρωνόταν σε μαρμάρινη λεκάνη με παρόμοια ανάγλυφη διακόσμηση.



Βρύση του Γενιτσάρ αγά: Σήμερα βρίσκεται στη λεωφόρο Ικάρου, δίπλα στην Επιγραφική Συλλογή. Εντός αψιδωτής κατασκευής που περιβάλλεται από δύο μεγάλους πεσσούς που διακοσμούνται με ροζέτες βρίσκεται ανάγλυφος, περίτεχνα διακοσμημένος κρουνός.


Η ιστορία του νερού στο Ηράκλειο...

...από το χθες στο σήμερα  !

    



ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

 Αθήνα : Ο Κλεισθένης θεμελιώνει τη δημοκρατία 

Η παρουσίαση του μαθήματος - Πατάμε στην εικόνα  



Το video του μαθήματος



Tι μάθαμε ;

Μπορείς να απαντήσεις στις ερωτήσεις ;

1. Ποιος ανέλαβε την εξουσία στην Αθήνα, μετά τον Ιππία ;  Γιατί ήταν εξόριστος

και με ποιον τρόπο επέστρεψε στην Αθήνα  ; 

2. Πώς έγινε ο χωρισμός των πολιτών σε 10 φυλές ;  

3. Ποιο ήταν το έργο της βουλής των πεντακοσίων και ποια η  λειτουργία 

της εκκλησίας του δήμου ;                                                                                

4. Γιατί ο Κλεισθένης ονομάστηκε θεμελιωτής της δημοκρατίας; 


Μαθαίνω...παίζοντας!

(Πατάμε μέσα στην εικόνα) 


ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

 Αθήνα : Οι νόμοι του Σόλωνα. Ο Πεισίστρατος γίνεται τύραννος 

Η παρουσίαση του μαθήματος - Πατάμε στην εικόνα  


















Το video του μαθήματος



Tι μάθαμε ;

Μπορείς να απαντήσεις στις ερωτήσεις ;

1. Ποια ήταν τα αιτήματα των κατοίκων της Αθήνας ;   Πώς δόθηκε η λύση;

2. Ποια μέτρα πήρε ο Σόλωνας για τους αγρότες;  Τι ονομάστηκε σεισάχθεια;

3. Με ποια μέτρα ο Σόλωνας αποδυνάμωσε τους ευγενείς;

4. Τι δεν κατάφερε να κάνει ο Σόλωνας;

5. Ποιος εκμεταλλεύτηκε αυτήν την κατάσταση και πώς άσκησε την  εξουσία;


 Μαθαίνω...παίζοντας!

(Πατάμε μέσα στην εικόνα) 




ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΛΕΙΔΙΑ ΔΙΑΙΡΕΣΗ !

 Ξέρεις γιατί τη λένε έτσι ; 

Θυμήσου τι είπαμε στο σχολείο !!!
 

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ...ΤΩΡΑ !

Πρώτα ας μάθουμε μερικά πράγματα ...

Το σήμα της ... 


 

 

 

 

 

                       


Ανακυκλώνω... Πώς;   

Θέλετε να μάθετε; Ας ακούσουμε τον...ειδικό !


  

 

Και τώρα...τραγούδι, παιδιά ! 

 


Καιρός για Ανακύκλωση, παιδιά ! Συμφωνείτε  ;

 

 

ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

Αθήνα : Το παλιό πολίτευμα της Αθήνας

Η παρουσίαση του μαθήματος - Πατάμε στην εικόνα  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το video του μαθήματος


Tι μάθαμε ;

Μπορείς να απαντήσεις στις ερωτήσεις ;

1.    Πού ζούσαν αρχικά οι παλιοί κάτοικοι της Αττικής;

2.    Ποιος ήταν εκείνος που τους παρακίνησε να συγκεντρωθούν όλοι μαζί;  

Γιατί το έκανε αυτό; Ποιο μέρος τους πρότεινε;

3.    Πώς θυμούνταν οι Αθηναίοι αυτή την ένωσή τους;

4.    Ποιο σκοπό είχαν οι Δωριείς της Πελοποννήσου;

5.    Τι συνέβη με τον βασιλιά Κόδρο;

6.    Ποιος ανέλαβε την εξουσία μετά τον βασιλιά Κόδρο;

7.    Τι προβλήματα αντιμετώπιζαν οι Αθηναίοι;

8.    Πώς αντιμετωπίστηκε η αναστάτωση που είχε δημιουργηθεί;


 Μαθαίνω...παίζοντας!

(Πατάμε μέσα στις εικόνες) 


 

MΕ 5 ΒΗΜΑΤΑΚΙΑ ...ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑΚΙΑ !!!

 
Ακολουθώ τα βήματα του Αϊνστάιν και λύνω εύκολα, 

προβλήματα των 4 πράξεων  !!!
 
(Δεν ξεχνώ τις μαγικές λέξεις που μου δείχνουν  τι πράξη κάνω  κάθε φορά ! )



   
      Μάθε τα   ...νεράκι !!!!

ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

             20 Νοέμβρη :

      Παγκόσμια ημέρα των δικαιωμάτων του παιδιού

         

                     Είμαι παιδί ... έχω δικαιώματα ! 

        
     
Τα δικαιώματά μου από τη  UNICEF !

 

                                          
Κι ένα παραμύθι τώρα...  ( Πατάμε στην εικόνα...)                                                     
                                                     

    Η ΖΩΗ ΣΤΗ ΛΟΥΛΟΥΔΟΥΠΟΛΗ